Jak důležitý je pro firmu logotyp?

Jak důležitý je pro firmu logotyp?

Dostanete nápad a chcete začít podnikat. Vymyslíte, jak bude vše fungovat, vyřídíte všechny písemnosti a teď přichází mnohdy ten nejtěžší krok. Vymyšlení názvu firmy a loga. Proč je tento krok opravdu tak důležitý? Odpověď je jasná. Logotyp je něco, co bude vaši firmu reprezentovat. Každý zákazník uvidí vaše logo a vy budete chtít, aby se jej také zapamatoval.

Dobrý logo je grafický symbol nebo značka, která charakterizuje a zastupuje vaši firmu. Patří k nejdůležitější prvky v oblasti reklamy a propagace. Pokud mluvíme o logotypu, mluvíme o “stavebním kameni” jednotného vizuálního stylu. Zákazník je schopen produkt či službu ihned identifikovat na první pohled, aniž by nad tím musel přemýšlet a tak je velice důležité používat svůj logotyp již od začátku založení firmy.

Pro majitele firmy je logotyp jednorázovou investicí a co se týče nákladů, nepatří k těm nejvýznamnějším. I přes všechny tyto skutečnosti jsou podnikatelé, kteří si své logo navrhnou sami. Bohužel to není ta nejšťastnější varianta, nemají dostatečné zkušenosti a typografické znalosti, které jsou pro vytvoření kvalitního logotypu potřeba.

Jaká kritéria musí splňovat kvalitní logotyp

Vlastností, které by měl kvalitní logotyp splňovat není mnoho a neexistuje základní manuál, jak se stoprocentní jistotou vytvořit dokonalé logo. Jak tedy postupovat, pokud chcete být konkurenceschopný?

V první řadě musí být logotyp jedinečný. Není dobré, aby bylo logo podobné logu stejně zaměřené firmy. Proto se u své konkurence inspirujte, ale nekopírujte. Logotyp musí být čitelný a dobře viditelný. Musí být na první pohled jasné, jak se firma jmenuje, čitelné musí být při velikosti 1cm i ve velikosti 2m. Další faktor je velice sporný, logotyp by měl být originální. Co je ale originální? Méně barev je více. Toto si při tvorbě loga zapamatujte. Ideální je použít v průměru 2 – 3 barvy. Jsou samozřejmě výjimky, ale není jich mnoho. Jednoduchost je základ, logo by mělo být geometricky přesné. Soustřeďte se na to, aby bylo logo zapamatovatelné a rozpoznatelné. Pokud je logo jednoduché a čisté snadněji si ho člověk zapamatuje. Díky tomu budou zákazníci schopni propojit produkt s vaší značkou.

Ještě před tím, než se začne logo tvořit je potřeba prozkoumat své publikum a naprosto se ponořit do značky. Výzkum rozhodně není špatný nápad. Více hlava víc ví a vy potřebujete vědět, jak bude okolí vaše nové logo vnímat. Úspěch nikdy nesklidíte pokud budete někoho napodobovat, takže nenuťte grafickou firmu, aby udělala podobné logo jako má ten nebo onen. Uvědomte si také, že vy jste podnikatel, firma je vaše a jste dobrý v tom, co děláte, tak nediktujte grafickému studiu, jak to má dělat. Vyjádřete svoji představu, ale nechte je kreativně pracovat. Logotyp bude doprovázet vaše podnikání každý den, dejte si na něm záležet. Sami si vzpomeňte, že když vidíte “fajfku” vybaví se vám firma Nike. Červená barva v kombinaci se žlutou u vás vyvolává pocit hladu, ale jsou to barvy McDonaldu. Důležitý je celek. Jak bude vypadat písmo, logo a barvy najednou, vše spolu musí ladit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *